Translate

vineri, 25 martie 2016

Friday Flower 24: Traditie, Sarbatoare si flori




buchet rustic cu flori de gradina

Azi e Buna Vestire si-am ales niste fotografii facute vara trecuta, cu doua aranjamente rustice, simple. Cand ma gandesc la cuvantul traditional, il asociez cu costumul popular, linguri de lemn , Pastele si Craciunul. De cativa ani incoace si cu alte obiecte sau sarbatori. De ce?  Pentru ca da, mi s-a intamplat si mie ca unei cunostiinte, care vazand o icoana s-a intrebat: "Da oare, cine e omul asta din pom si ce cauta acolo?" sa ma intreb vazand o alta: "Da, cine e ingerul asta cu floarea in mana si ce face cu ea?"... Noroc cu prietenul meu google, la care am fugit imediat ce momentul mi-a permis, ca deh, cum era sa intreb eu pe cei din jur despre asta si sa-mi aud vorbe ca "X-uleasca a terminat facultatea, dar habar n-are de chestiuni elementare"... Si-am gasit ingerul, si floarea si ... Sarbatoarea Bunei Vestiri



Icoana pe stica - sursa: okazii.ro

Ba mai mult, in timp am descoperit  ca exista o scoala unica, fascinanta, transilvaneana si ca "La Nicula s-au întâlnit Orientul şi Occidentul; în acest loc devenit simbol s-a născut icoana pe sticlă din Transilvania.[...] Din punct de vedere etnografic, icoana pe sticlă, mai precis icoana pictată pe dosul sticlei, este o categorie a artei populare, un „gen al artei populare practicat aproape exclusiv în Transilvania. " (Teodora Rosca)


aranjament rustic cu flori de salvie si nap porcesc



 Gandul meu s-a indreptat astazi spre vase de lut cu motive traditionale si aranjamente simple cu flori de gradina: salvie si nap porcesc / TOPINAMBUR/ Helianthus tuberosus.


aranjament rustic in vas traditional de lut cu motive geometrice

citat Nichifor Crainic

Sunt foarte curioasa, voi cu ce asociti cuvantul traditional romanesc?

           La multi ani de ziua Mamei Crestine!
        




Multumesc  Ana  pentru motivare si gazduire. :)


    Mai multe flori gasiti astazi la Helga. Mehr Freitagsblumen zeigt uns heute Helga


7 comentarii:

  1. Superbe imaginile prezentate de tine!
    O zi frumoasa de Sarbatoarea Bunei Vestiri!
    As adauga capitolul sculpturilor traditionale in lemn.In link sunt doar cateva exemple.
    (http://clipetraitealtfel.blogspot.ro/2015/11/sculptura-in-lemn-traditionala-din.html)

    Si un weekend excelent, draga Ioana!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumoase florile!
    Eu inteleg prin traditional romanesc tot ce putem gasi in locuri ca Muzeul Satului, muzee etnografice de prin tara, biserici de lemn, obiceiuri de sarbatori crestine. Sunt foarte multe de spus cand e vorba de traditia romaneasca.
    La multi ani si tie!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. frumoase fotografii !
    tradiţional românesc: costumul popular ...
    cu drag, weekend cât mai plăcut !

    RăspundețiȘtergere
  4. Dear Ioana,
    wonderful photos!
    Thank you for your comment and I wish you also happy easter and fine days!
    Greetings,
    Kristin

    RăspundețiȘtergere
  5. Sehr schön. Dir und Deinen Lieben ein schönes Osterfest.
    LG Gaby

    RăspundețiȘtergere
  6. Splendide buchetele si vazele de lut ! Traditia e ceva foarte complex ... cred ca pentru mine e mai mult legata de obiceiuri.Toate cele bune, Ioana !

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte frumoase buchetelele!
    La mine traditional asociez cu ulcica de lut si cu ia. Ok, si cu blidul de jumari :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...