Translate

sâmbătă, 19 noiembrie 2016

Secretul ordinii si curateniei germane


             Luna trecuta m-a apucat un chef nebun de ordine... nemteasca! :)))  Vecinele mele s-au gandit sa ma ajute cu sfaturi practice si cu o carte din care sa invat cum se face totul "ca la carte": am trecut prin teste, sa vad ce tip de "gospodina" sunt si am citit despre cum se organizeaza o gospodarie, in care femeia este "manager": am aflat despre definirea obiectivelor, strategii de mobilizare a echipei (sot + copii), organizare si cate si mai cate.

          Incep sa inteleg de ce pe vremuri femeile aveau cursuri de gospodarie la scoala: pe de o parte pentru ca o astfel de "intreprindere" nu poate sa functioneze bine fara sa ai habar, iar pe de alta parte pentru ca familia era intr-adevar importanta.

     
 Cele  mai utile informatii mi s-au parut asa numita strategie de 20 de minute, zilnica, de dimineata, cand aranjezi in mare fiecare camera; pentru bucatarie iti mai aloci 10 minute suplimentar - daca ai masina de spalat, daca nu ai inca 20, apoi listele foarte practice de avut la indemana cu informatii despre programul si mancarea copilului, persoanele care te pot ajuta in situatii neprevazute, de urgenta.

     
coffee cup

         Bineinteles acum ma simt mult mai stapana pe mine pentru ca stiu teoria, practica insa ma doboara. :) Si colac peste pupaza in ultima saptamana m-am trezit nas in nas cu menajera unei vecine care tocmai astepta noua bucatareasa in fara cladirii... Mai bine nu vorbeam cu ea! :))))

Si astea fiind zise ma intorc la "managementul" meu... romanesc! :)

cu zambetul pe buze,
Ioana

P.s. Spor in toate!


19 comentarii:

  1. Uau ce fain! Mi-ar placea mult un curs de gospodareala nemteasca :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu daca as putea functiona asa, nemteste :) Dar partea cu ordinea in camere dimineata o fac fiindca asa am invatat acasa. Si spalatul vaselor imediat dupa masa, cu mici exceptii :) In rest, incerc sa ma incadrez cat mai bine la cerintele zilnice, dar nu ma dau peste cap.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte fain atins subiectul cu educatia si obisnuintzele! Si mi place mult echilibrul tau!

      Ștergere
  3. Asa e cel mai usor, fiecare cum a invatat sa-si organizeze treburile , noi, pe romaneste si ei pe nemteste !

    RăspundețiȘtergere
  4. Managementul romanesc functioneaza pe tot globul :)
    Ma pufneste rasul cand aud de strategii de organizare, nu pot sa ma tin de vreun program impus. Am obisnuinta de la maica-mea:curatenia in mare zilnic, toata lumea din casa participa, aspirator in fiecare zi, pt ca merge usor si facem si miscare asa :) steamerul tot a 3a zi, sau cand e vreo urgenta, gesmurile spalate pe weekend si praful tot a 2a zi.
    Nu pastrsm multe lucruri, mobila e "open" fara bibelouri si alte macrameuri, si se pastreaza totul...ca intro casa normala :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intotdeauna! :))
      Din cate vad eu te pricepi de minune!!! Esti un adevarat manager cu o agenda clara!!!!!

      Ștergere
  5. Cu un plan bine facut poti face foarte multe lucruri. Mi-e imi plac listutele cu organizarea activitatilor, macar asa in linii mari. Pentru ca nu trebuie sa-mi incarc mintea cu tot felul de lucruri... Asa le scriu si le-am si uitat daca nu le citesc...:D
    Un weekend minunat, draga Ioana. Si spor la treaba!?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact, si eu am inceput sa uit si mi se par fantastice listele. Plus ca daca apare cineva nou in peisaj e mult mai usor de integrat in ritmul zilnic... zic io... :)

      Ștergere
  6. tot felul de lecturi ! într-un fel, te ajută, capeţi experienţă, cunoşti mai multe !

    RăspundețiȘtergere
  7. Poate ne dai mai multe detalii si despre carte,eu as fi interesata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Carmen o sa incerc sa fac o postare cu mai multe detalii si chiar sa traduc cate ceva

      Ștergere
  8. Și practica va deveni floare la ureche, dacă vei repeta operațiunile zilnic! ☺ Succes!

    PS Te-ar putea ajuta și volumul ”Magia ordinii” de Marie Kondo, o japoneză expertă în managementul gospodăriei.

    RăspundețiȘtergere
  9. Spor si tie, draga mea! Fara presiune si cu grija la sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu am comandat ”Magia ordinii”, dar nu am apucat să o răsfoiesc. Sper să pun în practică ceva de acolo.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...